Sunday, October 28, 2012

Tak Suka Tak Apa

kenapa langkah longlai, lemah, lembab ?
Oh, maaf. Tertekan punat slow motion.
Dah kenapa pulak kau diam, tiada suara ?
Oh, Mute on.

Mati pulak kau. Off
Hidup Balik. On

Assalamualaikum sedare,
Manusia bukan boleh dicontrol guna remote control.
Kalau boleh, mungkin aman, mungkin jugak kacau dunia.

Aku pun sama ! Jangan kau senang nak On Off ikut suka.
Kehendak aku yang tiada sangkut paut dengan kau,
Jangan kau rimas tak tentu kira, tak puas hati tak semena.

kadang bila aku tegas, keras bersuara tujuan sedarkan kau.
Kau volume down kan aku, kadang-kadang mute. Sigh :/

*disaran berhenti baca sampai sini.

Ah,
Pergi kau dengan imaginasi basi kau.

Ya, aku susah dicontrol.
Tapi masih terkawal.
Memang pernah terbabas sana sini, terlanggar itu ini.
Tapi aku dapat pengawal baru.
Alhamdulillah, Allah sayang aku.

Di on button kesedaran, keinsafan.
Di dekatkan aku dengan manusia GPS, tunjuk arah itu ini.

Banyak button ditambah.
Alhamdulillah, kawalan pengkalan data terkawal.

No comments: