Wednesday, April 4, 2012

Sebak.Sesak

Tak tahu kenapa tiba-tiba hati sebak.sesak.
terfikir tiba-tiba tentang Mak dan Ayah.
Mengalir deras tiba-tiba bila fikir pengorbanan mereka.
Pada aku terutamanya.
terlalu banyak rasanya anak ini menyusahkan.
Tapi xpernah mereka rungut.
terlalu banyak juga dosa aku pada mereka.
Yang tiba-tiba mengasak otak.fikir.renung.sedih.

Kasih sayang, kesenangan, kemudahan mereka curah.
Namun tetap juga kadang-kadang aku siakan.
celik wahai hati.lihat pengorbanan itu.
jangan siakan.
jangan sampai saat penyesalan tidak lagi berguna.
mereka.aku pasti akan pergi mengadap Ilahi.
apa yang harus aku pastikan kini.
sisa umur yang ada aku perlu buktikan pada mereka.
Ya. mungkin tidak terlihat kepedihan mereka saat melihat aku gagal.
kerana mereka kuat untuk aku.
tapi kenapa kegagalan itu aku tetap juga ulangi.
tak berhati perutkan insan ini menyakiti Mak Ayah berkali-kali.
Bangun Angah! Bangun Nuruljannah !
Bangun untuk kebahagiaan Mak dan Ayah...

2 comments:

myra yusreena said...

jgn sia2kan pngorbanan parents kite tu.xterkire byknye ape yg dorg da habiskn utk kite kn.n 1 care utk balas balik jasa mak ayah kite is dgn stdy sungguh2.jdik org yg bjae.n dpt tlg mak ayah kite blek one day nnt..insyaAllahh

fighting jannah! :D

NuruljannahAyub said...

tq kak myra :) huhu...
i'll try my best...