Friday, September 28, 2012

Aku Percaya Dia



Percaya.
Aku bertitik tolak
Dari satu kawasan hitam
Dengan satu lembaga
Tidak hitam, tapi Gelap.

Anggota kiri kanan dihulur,
supaya aku bisa melangkah mengikut dia
Supaya aku tidak sesat
Dalam pekat likat kawasan hitam
Benak melahirkan aku kepercayaan
Yang buat aku sambut
Anggota kiri kanan yang dihulur.

Tenang.
Percaya.
Saat itu aku letak 100%
Kerana mungkin juga hanya dia yang aku ada
Mungkin juga kerana dia adalah dia.

Selamat.
Ya, si lembaga yang aku percaya tadi
Dia bawa aku kepada cahaya
Bawa aku kepada lorong-lorong yang jelas kelilingnya.

Hilang.
Terima kasih tidak terucap
Sudah tiada si lembaga gelap
Yang ada hanya sebatang aku dan bayang hitam
Mana mahu aku cari
Masuk semula kawasan gelap
Tidak ! arah mana seterusnya masih juga aku buntu
Masuk semula hanya akan buat aku mati

Kerana
Tidak mungkin ada dua tiga kali
Tidak mungkin ada dua tiga makhluk lain
Yang boleh aku percaya
Untuk bawa aku keluar sepertimana dia.

Terima Kasih
Dengan harapan kau lembaga dalam gelap
Mendengar ucapan aku..

Gambar Hiasan

No comments: