Friday, July 20, 2012

Bukan Bogel Menuju Tuhan !

baru mahu mula menulis, aku kena berhenti, azan berkumandang, aku perlu sahut itu, ya Solat dahulu, berdosa dilengahkan.

pause.

Alhamdulillah, usai....
awal tadi, pada babak satu tulisan ini, aku kemarau idea, hanya mahu tulis ikut mahunya jari tekan papan kekunci, ya ! kering, kontang, tandus, gersang, kosong. tapi saat mula duduk usai solat tadi, terpandang pada buku tulisan manusia lelaki yang jadi inspirasi aku, Zahiril Adzim, 'Bogel Menuju Tuhan'. memang terinspirasi.

aku mahu tulis tentang watak kita di pentas besar, bukan pentas pilih kasih, Dunia namanya, Pentas Dunia. kita pegang pelbagai watak walau kita hanya satu roh, satu. kita hero juga heroin, kita antagonis juga protagonis. ah ! menarik bukan pentas dengan satu jiwa yang bawa berjuta karakter, hidup mati karakter terletak pada pandangan pemerhati, ya. Dia. Susunan cerita dalam lakonan di pentas dunia itu diolah Dia, disunting Dia, Prop juga dari Dia. Besar kuasa Dia.

terhenti. idea mati. terpaksa akur.
entah ada sambungan entah penamatnya ini.
kalau ada sambungan entah ada yang menanti, pembaca untuk ini pun aku tidak pasti wujud tidaknya.

2 comments:

Mrs Ijam said...

Saya baca! teruskan mengalirkan idea mu disini!:)

NuruljannahAyub said...

tq :) insyaAllah...