Wednesday, July 11, 2012

cerita atas bantal !

TUNDUK.BISU.KAKU


apa yang merewang dikepala saat ini buat aku fikir macam-macam. kenapa itu.kenapa ini.macam mana itu.macam mana ini?? segala yang sampai sekarang aku belum juga habis fikir. masih separuh masak. kalau ranum boleh jugak petik makan. alih-alih sampai sekarang buntu. banyak kurang aku, itu ini kurang. sekarang cuba pertingkatkan diri sampai satu saat rasa kosong. macam hilang jiwa, hilang rasa, hilang deria lah senang cerita.


mencari apa yang tak hilang, mana nak jumpa. tak mencari yang hilang, konfem tak jumpa sebab tak usaha. gelap cerah gelap cerah. lip lap lip lap buat pening kepala. itu deskripsi hidup seorang AKU sekarang. gambaran fisikal aku kadang-kadang tak menyeluruh tentang siapa aku. aku rasa insan lain juga begitu. pasti ada yang nak disorok sebalik semak, belukar, ah ! selagi ada ceruk, janji gambaran positif luaran tertonjol yang negatif, tak jugak negatif, mungkin yang tak best itu mesti nak sembunyi kan. kenapa? soalan bodoh kan? 


ha ! sekarang bila orang luar bulatan hidup kita fikir, anggap, describe lain macam bukan salah mereka yang pasti. kalau kita tunjuk gambar beruang, tak kan pula gajah mereka lihat. jadi jika orang ambil kira pasal kau seperti gambaran fisikal yang kau tunjuk, maka terima sahajalah. jangan salahkan mereka, jika kau tunjuk muka, fisikal suka gurau kasar. kau terima saja, kau mula, jangan nak sentap tiba-tiba. malu mana nak sorok muka bang?


tapi yang pasti ada manusia boleh bawak kompromi, bawak berbincang, bawak kaunseling dengar ceramah kau pasal diri sendiri. bersyukurlah kalau ada yang jadi penyumbang telinga setia. sekurang-kurangnya lepas ni tahu la dia macam mana nak react depan kita. kalau jumpa yang macam ni, ambik jadi kawan lah berader. boleh dengar kau, boleh menggedik dan menggila. susah nak cari sekarang u olls. yang ada, sila bersyukur Alhamdulillah.. 


okaylah, berbalik kepada yang terbalik. aku sekarang kurang sesuatu, cuba tambah perisa, cuba cari cinta Dia, terima kasih yang cuba sedarkan aku, bimbing aku. sekian, sesungguhnya karpen (shortform KARangan PENdek) ini hanya soal aku dan sekarang aku tak TUNDUK.BISU.KAKU lagi dah.

No comments: