Tuesday, July 17, 2012

Percaya & Yakin

Ya Allah, sesungguhnya benar banyak salahku, banyak silap ku, banyak jahatku, tak terhitung dosaku. Ya, sesungguhnya aku benar-benar berdosa. namun Tuhanku, masih lagi aku diberi peluang, masih lagi aku diberi ruang, rahmat, rezeki.

Ya Allah, aku pohon keampunan dariMu. semoga apa yang Engkau kurniakan kepada, segala kesenangan itu ini membawa aku lebih dekat kepadaMu.

Cukuplah bagiku Ya Allah,
aku mohon pimpinan dariMu, agar aku terus berada dalam rahmat dan redhoMu.Ya Tuhanku..
sesungguhnya tak tertebus dosaku, tak terhitung jahilnya aku.

Aku minta peluang Ya Allah, aku minta pintu taubatMu terbuka untukku sebelum sampai ajalku.kurniakan aku kekuatan untuk terus berada dijalanMu dan menjadi lebih baik. Sesungguhnya Kau Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani...

PetunjukMu aku tagih. Redho, rahmat dan keampunanMu ku rintih. jadikan aku Syuhada dijalanMu. wahai Tuhan sekalian alam.

Sungguh sampai saat ini tidak layak rasanya diri ini meminta, tapi kerana yakin Tuhanku sentiasa memberi pada yang meminta, aku pohon jua Ya Allah. Sesungguhnya Engkau Maha Tahu apa yang terbaik buat hambaMu ini Ya Allah dan Kau jugalah perancang apa yang bakal aku tempuh didepan.Maka Ya Allah, aku pohon rencanakanlah yang baik untukku, keluargaku, dan yang disekelilingku..

Ya Allah sesungguhnya kau mengetahui segala yang ada di langit dan bumi. Kurniakan aku kekuatan, ketenangan, kefahaman dijalanMu..

No comments: